16 juni 2008

Min where the action is kväll...

Where the action is var toppen kul, sjukt mycket folk och lite otur med vädret!
Vilken lördag, började med att jag hoppa på bussen kl 09:00 i Västerås, kom fram till huvudstaden halv elva då Sara&Malin kom och mötte mig. Vi skulle inte gå så mycket på stan och jag hade inte tänkt shoppa. Misslyckat! Den lilla tiden och dem några affärerna vi besökta lyckades jag shoppa lite i :) Men bara bra och ganska nödvändiga saker. Lunch på stan och hem till Malin. Vi gjorde oss snygga och drack och snacka för fulla muggar. Klockan gick sjukt fort som den alltid gör innan man ska iväg. När vi börja göra oss fina var det lite sol som syndes och vi hade hopp om sol och fint till konsertkvällen. Sen helt plötsligt när vi titta ut..REGN!! ÅH NEJ!! Katastrof.. när vi tog oss iväg dugga det fortfarande.. Kom upp från tunnelbanan på plats, inge regn! Och inget regn på hela kvällen.. Tur det för inga paraplyn hade vi eftersom dem var vi tvugna att slänga vid insläppet.
Precis när vi kommer till platsen börjar Hellacopters, lika bra som vanligt live. Jätte tråkigt att det är sista gången nu i sommar man ser dem. Tur att jag kommer se dem igen i sommar på PeaceandLove. Fort in i öltältet, vi letar korkar på marken och smuglar ut ölen så vi kan dricka den när vi tittar på Queens of the Stone Age. Bort till andra scenen coh tittar på the Hives, som alltid är toppen live! Måste tyvärr tyvärr tyvärr gå tidigare från Hives, för en bra plats på Foo Fighters är bara ett måste. Jag är där mest för Foo Fighters och kan bara inte missa en bra plats! Sist jag såg Foo Fighters live var dom såå toppen så mina förväntningar är höga! Sjukt mycket folk och galet trångt.. Det börjar märkas att det är 18 000 pers där.
Vi står och trängs i väntan på att det ska börja och EN JÄVLA IDIOT KILLE luvar Malin för hon säger att dem att inte tränga sig. Riktig idiot! Alla är på Malina sida och drar iväg killen...
Det är trångt trångt trångt.. Men det är värt det för Foo Fighters var riktigt riktigt bra, Toppen konsert! Jätte bra, som alltid.
Vi ska hem det är sent, benen värker och kroppen gör ont. Vi går med strömen som alla andra, tror att vi ska komma där vi kom ifrån, alltså tunnelbanan. Helt plötsligt kommer vi till en statiol mack?!?!?! Hallå vart är vi och det undrar hela folkströmmen. Hur lyckas en hel massa jätte mycket folk gå fel? Alla börjar gå efter en stor väg, vart är vi, vart är tunnelbanan? Bilarna som åkte förbi måste undra varför tusentals ungdomar går efter vägen. Efter minst en halvtimmes gående börjar Malin känna igen sig och vi är någon stanns där hennes syster bor. Vi hittar en tunnelbana, vi är jätte hungriga. Såklart när vi ska byta tunnelbana åker vi fel.. till slut fick vi mat och somna. Vilken kväll! Men den var rolig... Saknade Edvin massor massor.. men jag hade kul och Edvin fick en hellacopters tröja.

Glömde jag nått..?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske en Foo tröja till dig själv ;-)

Själv köpte jag bara en till mig själv och ingen till barnen... (lite ego, jag vet).

Kvällen med Foo Fighters var magisk! Tyvärr lite kort... men som de säger -Underbart är kort.

/Sara Small Town

ps jag har skrivet en set list från konserten och en review. Finns att beskåda på bloggen. ds