28 april 2008

Härlig vårsommar (dumma allergi)

Åh vilken super kanon väder det var förra veckan, hoppas på samma härliga väder nu igen. Ganska varmt idag, har redan hunnit plugga, gått ut med Edvin och hängt tvätten. Nu ska det ätas och ner på stan för skola. Edvin får vara hemma med sin pappa, pappaledig. Idag är det ingen mammaledig dag minsann. Varje år blir man lika glad när våren kommer härliga solen, men jag glömmer vist det jobbigaste varje år. Allergi!! Usch det är det jobbigaste, kliar tokmycket i ögonen och man nyser mins hundraelvamiljoner gånger i rad. Hatar verkligen pollenallergi. Läkaren säger att man ska stänga in sig, vem vill sitta inne när solen skiner och det är super härligt ute. Inte jag! Jag är ute ändå och knaprar alla allergitabletterna. Hört om dem där sprutorna som ska vara bra. Undra om jag ska försöka få en sån. Dumma är bara att man måste överdriva tusen gånger mer för att få träffa en läkare för att få en spruta.
Ja ja.. jag överlever säkert detta år med allergi igen...

Inga kommentarer: