29 januari 2010

Lunchtid

Jag trodde lasagnen skulle räcka till mig och Edvin nu på lunchen men Edvin var tydligen jätte hungrig och åt allt. Jag hinner ju inte äta när Edvin äter eftersom då matar jag Linnea, men de blev ingenting kvar till mig. Edvin han kan äta han :) Så nu sitter jag med min knäckemacka och kaffe framför datorn. Linnea kryper omkring överallt, hon börjar bli farlig nu. Kontaktuttagen är väldigt intressanta och nu har hon börjat resa sig mot allt. Igår försökte hon mot Edvins leksakslåda, inte de stadigaste. Det gäller att vara med nu. På förmiddagen var vi ute och lekte i snön, då sov Linnea i vagnen och nu är de Edvins tur att sova. Lite jobbigt är de att dem inte sover samtidigt, men det är skönt att hon sover i vagnen ute så kan man leka med Edvin då :)
Jag har tänkt att sluta amma nu, jag ammar ju bara på nätterna och kvällen. Hon vägrar flaskan med välling, igår tog hon den när hon skulle sova så jag hoppas hon vill göra det i fortsättningen. Vet inte hur jag ska göra för att sluta amma på natten, hon vill gärna amma många gånger. Jag har fått för mig om vi slutar amma på natten kommer hon sova bättre och inte vakna för att amma hela tiden.

1 kommentar:

sissi sa...

mer än gärna får ni kika över pöss