30 november 2008

första advent

Första advent, det känns så sjukt att det är bara fyra söndag och lite till till julafton. Jul redan, jag hinner inte med. Tyckte att det var sommar nyss. Här är det julpyntat och vi har tänt det första ljuset till frukosten i morse. Annars har det varit en riktig slapp dag, har varit hemma och lekt med Edvin passa på att få lite frisk luft när han skulle sova så jag tog en runda med vagnen. När jag gick mötte jag inte en kotte, har nog aldrig hänt. Men vem vill gå ut i det här hemska gråa vädret. Vi var i väg en snabbrunda på Rusta, Nordic och Willys, köpte massa onödiga saker och en ljusslinga till plommonträdet. Jag glömmer heeela heeeela tiden saffran, är så sugen på lussekatter tänkt baka de hur länge som helst nu och jag glömmer saffran.. såå typiskt. Kanske hinner med och baka det imorgon, ska ju bara komma ihåg safran.



inte glömma!!


Nu ska jag och Mathias se film.. snart Edvin ska bara somna först

Inga kommentarer: